0700 200 22

(Телефон за информация и поръчки)

Съвети

Facebook
Абонирайте се

 

Съвети за събуждане на сънливите деца


Съвети за събуждане на деца

 

►►Разгледайте актуални детски матраци

 

Никога не е лесно да вдигнете сънливите деца от леглото сутрин, но ние сме тук, за да ви кажем, че не е задължително да е битка! Първо, бъдете сигурни, че не сте сами. Това е почти универсален феномен и се корени в биологията. Проведени проучвания са установили, че близо 50% от учениците от 6-8 клас имат затруднения със събуждането сутрин и Националната фондация за сън отбелязва, въпреки че тийнейджърите се нуждаят от около 9 часа сън всяка нощ, естествените промени в техните циклични ритми предизвикват трудното им заспиване преди 23 часа. Това прави задачата на всеки родител още по-трудна, а именно да изведе детето си навреме сутрин. Задачата е трудна, но не и невъзможна - и съветите по-долу ще Ви помогнат за улесняване на процеса.


Съвети за събуждане на деца - сутрешна светлина


1. Събудете детето си по-рано, отколкото е необходимо.


Повечето от нас се нуждаят от известно време, за да преминат от състояние на сън към будно състояние, а това важи още повече за децата и тийнейджърите. Прескачането внезапно от сън в състояние на възбуда не е естествено, а за много хора дори не е възможно.Така че, създайте резерв от 5-10 минути за гледане в пространството със стъклени очи. Знаете за какво говорим.


2. Намерете алтернатива на аларма.


Никой не обича будилника. Това отчасти се дължи на връзката му с твърде ранните събуждания, но и заради самия звук. Направете прехода към деня по-спокоен, като събудите детето си по различен начин. Ако част от ваканционната им награда включваше легло, което има опцията да се събудят с масаж или да бъдат бавно повдигнати в седнало положение е чудесно начало на деня. Ако ли не, просто влезте в стаята им 20 минути преди времето за събуждане и вдигнете щорите или отдръпнете завесите.Така естествената светлина ще помогне на телата им да започнат, да осъзнават, че е сутрин.


Съвети за събуждане на деца - закуска


3. Направете закуска.


Бекон или палачинки… Умът на вашето дете може да е твърде размит, за да формира последователни мисли при първото събуждане, но рецепторите на носа му, със сигурност ще реагират на аромата. Обърнете внимание на вродения инстинкт, като приготвите любимо лакомство за закуска, за предпочитане такова, чийто аромат изпълва къщата. Оставете беконът - или каквото и да е лакомство по ваш избор, да свърши работата си, ще бъдете учудени от резултата.


4. Пригответе се от предната вечер.


Относно този размит сутрешен ум, който току-що споменахме: избирането на облекло, опаковането на обяд, събирането на книги и домашните и всякакви други интензивни за мислене задачи, може да са твърде много за справяне сутрин. Затова създайте рутина с детето си, в която избирате облекло и опаковате всичко необходимо за училище предишната вечер. На следващата сутрин просто вземете и тръгнете!


Съвети за събуждане на деца - ранно заспиване


5. Задайте по-ранно време за лягане.


Това може да е по-трудно да приложите при някои от по-големи деца, но е възможно. Обяснете важността на съня за правилното функциониране на мозъка и тялото и започнете постепенно да премествате времето за лягане по-рано. Ако детето ви обича да гледа телефон, таблет или компютър преди лягане – и нека бъдем честни, повечето го правят – помогнете му да изтегли програма, която елиминира синята светлина, която може да наруши цикличните му ритъм за сън.

Напомнете им, че по-ранното лягане не е наказание - в края на краищата това означава повече време за сън! А кой не обича това? Разбира се, децата и тийнейджърите искат да останат в леглото и това е най-добрият вариант за тях. Но въоръжени с бекон, палачинки, лягане навреме и другите стратегии, които описахме по-горе, сте подготвени да се справите дори с най-трудните сутрини.