0700 200 22

(Телефон за информация и поръчки)

Съвети

Facebook
Абонирайте се

Запазете прохладата в леглото


Някога будили ли сте се нощем с чувството, че спалнята ви се е превърнала в сауна? Може би обичате чувството на топлина и уют под завивките, но по някое време през нощта топлината просто става твърде много. Не, тялото ви не си прави шеги с вас, а просто сигнализира, че е по-добре да се спи в по-студена стая. Ето някои фактори и съвети, които ще подобрят съня ви.


Защо не можем да спим когато ни е топло?


Защо тялото ви предпочита хлада нощем?


Известният учен Матю Уокър обяснява връзката между нощния сън и спада на телесната температура, в своята книга "Защо сънуваме". Тъй като в центъра на мозъка ни има група термочувствителни клетки, които засичат спада в телесната температура, те изпращат сигнал към друга група клетки, които се грижат за производството на мелатонин. Мелатонинът е хормон, който известява тялото ни за светлина и мрак и подготвя организма за сън. Привързаността на съня към по-ниските температури през нощта в крайна сметка произтича от еволюционната връзка, която имаме към 24 часовия цикъл на светлина и прохлада.


Прочетете повече за матраци с охлаждащ гел тук: https://matraci-online.bg/матраци-с-охлаждащ-гел


Как да победите топлината?


  • Перфектната температура за сън е 18.5 градуса по Целзий. Идеалните градуси могат да варират +/-2, в зависимост от пола, теглото и възрастта.
  • Най-добрата практика е да контролирате стайната температура между 18.5 и 20 градуса вечер. Най-лесно се постига с помощта на термостат. Когато пренебрегваме понижаването на температурата през нощта, температурата на сърцето не е в състояние да падне, оставяйки ни податливи към лош сън и събуждане. Ако не можете да контролирате градусите в стаята, трябва да намерите начин да охлаждате тялото си - чрез отворен прозорец, вентилатор, продукти за сън с охлаждащ гел.
  • Бързо измиване на лицето или гореща вана са малките тайни към спокоен сън. За да се освободите от вътрешната топлина, оставете хладна струя вода да тече върху ръцете или лицето ви. По същия начин, топлата баня ще покани кръв към повърхността на кожата ви, помагайки да излъчвате топлина и да охлаждате тялото си.

Хладка вода преди сън


  • Обърнете внимание на абсолютно всичко, с което си лягате. Пижамата Ви памучна и дишаща ли е? Използвате ли протектор за матрак? Обърнете внимание дали той е памучен или от друга естествена материя, за да не ви запотява. Много практично решение е да си закупите възглавница с охлаждащ ефект. Съществува гел пяна, която се влага при производството на матраци и възглавници с лек охлаждащ ефект, с цел да се осигури най-благоприятния климат за сън на тялото.

Никой не обича да се събужда през нощта изпотен и ритащ одеалото, изведнъж превърнало се в задушаващо чудовище, обръщайки с последна надежда възглавницата от хладната страна. Когато става дума за сън, най-добрата защита е да си направите план и да осигурите хлад в спалнята си малко преди да заспите.