0700 200 22

(Телефон за информация и поръчки)

Съвети

Facebook
Абонирайте се

Как спят творческите личности


Всички специалисти съветват хората да се стремят към постигането на сън между 8-10 часа на ден. Това количество се счита за най-здравословно и се препоръчва, за да си осигурите енергия и способност за работа през деня. В днешно време това никак не е трудно, като се има предвид изобилието на разнообразни продукти за качествен сън, които спомагат в борбата с безсънието като например различни видове матраци, възглавници и комфортни спални. Има обаче една група хора, за която общоприетите правила, не важат. Това са творчески изявените личности. Днес ще ви споделим няколко интересни факта, свързани със съня на някои от най-популярните творчески личности.


Вижте 9 от най-странните нарушения на съня тук: https://matraci-online.bg/9-странни-нарушения-на-съня


Навици за сън на творческите личности

Сънят и творческите личности


1. Леонардо Да Винчи и методът му за сън

Леонардо Да Винчи е най-яркият представител на така наречения полифазен сън, т.е. продължително будно състояние с чести и кратки дремвания за по около 15 минути на всеки 4 часа, което означава, че Леонардо е спял само около 2 часа дневно. Както и останалите творчески личности, той е считал спането за загуба на време, и спазвайки този режим си е осигурил 20 години повече продуктивен живот.

2. Никола Тесла

Тесла е още един представител на кръга от творчески личности, който притежава около 300 патента - постижение, отново дължащо се на лишаването от сън, тъй като той също не е спял повече от 2 часа на денонощие. Има сведения, че е работил в лабораторията си по 84 часа без сън и почивка. Въпреки неоспоримите му постижения, тази липса на сън най-вероятно е отговорна и за емоционалния му срив още на 25-годишна възраст.

3. Сър Исак Нютон

Известният по цял свят ненадминат физик и математик често е забравял да спи и да яде, залисан в работа. Дори се е случвало с дни да не спи, заради фокусирането му и отдадеността в работата. Въпреки това обаче, той живее цели 84 години.


Леонардо Да Винчи и сънят

4. Томас Едисън

Изобретателят на електрическата круша също не си позволявал да спи повече от 3-4 часа на денонощие, които всъщност считал за загуба на време. Именно неговото изобретение е увеличило будността на хората с 2 часа, затвърждавайки отново мнението му, че сънят е пилеене на ценно време.

5. Емили Бронте

Авторката на популярния роман "Брулени хълмове" Емили Бронте е страдала от инсомния, като с това заболяване са свързани много от нейните поеми. Една от тях, озаглавена "Сънят не ми носи никаква радост" доказва това. Според някои сведения, усещайки сънливост, тя е обикаляла с часове кухнята в кръг, с цел да не заспи.

6. Салвадор Дали

Популярният испански художник е известен с ексцентризма си, както в изкуството, така и в живота. Навиците му, свързани със съня също са странни. Често посядал с ключове в ръка и заспивал така, за да може, ако случайно заспи дълбоко, падането на ключовете от ръката му да го събудят. Освен това ценял разходките, не само заради красотата на природата, но ги използвал и като средство за премахване на умората и съня.


Сънят на творческите личности
7. Оноре дьо Балзак

Френският писател и създадел на класическата форма на романа - Оноре дьо Балзак, създава творбите си най-често през нощта, когато не спи, подкрепяйки се с големи дози ароматно кафе. Предпочитал да спи до полунощ, а след полунощ започвал да твори произведенията си, пишейки с часове.

8. Силвия Плат

Авторката на популярния роман "Стъкленият похлупак" страда от дълбока депресия и дълги години се бори с инсомнията. Американската авторка дори посвещава своята поема "Страдащ от безсъние" на нея. Проблемите със съня са подробно описани и в нейните дневници.


Изберете здравословен и качествен сън

 

Въпреки че липсата на сън осигурява повече време за забавления и работа, не ви препоръчваме да си причинявате подобно нещо. Недостигът на сън всъщност доказано забавя продуктивността и намалява енергията. Затова, ако често времето не ви достига подредете приоритете си и се опитайте да разпределите правилно времето си, но не се лишавайте от задължителните 8 часа на денонощие. Не забравяйте, че правилните аксесоари също влияят на качеството на съня, затова се сдобиийте с качествен и удобен матрак според вашите нужди, не пропускайте да подберете и комфортна възглавница, както и спално бельо. С тези аксесоари със сигурност няма как да не постигнете невероятен сън, който пък ще ви гарантира повече продуктивност, енергия и най-важното - здраве.